site.png-Html ve Css le Web Sitesi Yapma-cahitsoyman.blogspot.com
Bu günkü makalemde fazla detaya girmeden  Html ve Css le web sayfa yapma konusunu pekiştirmek için bir deneme web sitesi yapmak istiyorum. Fazla detaya girmeden diyorum çünkü; önemli olan işin mantığını öğrenmek. Kaynak kodları linkini makalemin sonunda vereceğim.

Önce masa üstünde bir klasör açıyorum ve adına Çiçekçi diyorum. Arkasından dreamweaver programını açıyorum ve başlangıç sayfasından bir HTML sayfası oluşturuyorum.

File menüsünden Save diyerek masa üstünde açmış olduğum klasörün içine girerek sayfamı index.html olarak kaydediyorum.

Sayfamdaki başlığı Çiçekçi Web Sitesi şeklinde değiştiriyorum. Böylece tarayıcımda görüntüleme yaptığım zaman tarayıcı üzerindeki sekmede  site adının çiçekçi web sitesi şeklinde görünmesini istiyorum.

Arkasından File menüsünden New diyerek bir css sayfası daha oluşturuyorum ve Save diyerek yine Çiçekçi klasörümün içine bu sefere style.css şeklinde kaydediyorum.

Daha sonra site yapımında kullanacağım resimleri de önceden İmages klasörüne kaydediyorum. 

Şimdi index.html sayfasını açıp Head bölümünde Style.css dosyasının entegrasyonunu aşağıdaki şekilde yapıyorum.

<link type="text/css" href="style.css" rel="stylesheet"/>

Şimdi body tagları arasına html kodlarımızı yazmaya başlayabiliriz.

GÖRÜNTÜLE:

KAYNAK KODLARI İNDİR:



Makaleyi aşağıdaki videodan veya YouTube kanalımdan görsel olarak takip edebilirsiniz.