Sanal Pos kısaca; fiziki bir pos cihazı olmadan internet alışverişlerinde banka veya kredi kartı ile yapılan alışveriş şeklidir. Sanal postun fiziksel pos cihazlarından farkı, banka kartınızı veya kredi kartınızı fiziksel bir pos cihazına okutmadan kartınızın bilgilerini internet ekranlarından girilmesi şekliyle, e-ticaret sitenizin sanal pos sistemi ile iletişime geçmesi ve aldığınız ürün veya hizmet bedelinin satıcının hesabına aktarılması sistemdir.
E-Ticarete yeni başlayacaklar için sanal pos başvuruları nereye yapılır
Bir E-Ticaret sitesine sahip gerçek ve tüzel kişiler Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu tarafından onay almış olan ödeme kuruluşlarından birine istenen belgelerle başvurarak sanal pos alabilirsiniz.
Sanal pos; bankalardan alınabildiği gibi ödeme kuruluşlarından da alınabilmektedir. Hangisi daha hızlı ve az maliyetli ise ona göre tercih yapılabilir.
BDDK tarafından izin verilen ve yetkilendirilen ödeme kuruluşları yurt içi ve yurt dışı para transferi, mobil ödeme ve fatura ödeme gibi işlemleri yapabilmektedir.
Sanal pos için tüm bankalara (Akpos (Akbank, Vpos-724(Vakıfbank), Posnet-(Yapı Kredi), Garanti Sanal Pos (Garanti BBVA), Finans Web Pos(Finansbank), Ziraat Sanal Pos(Ziraat Bankası), Teb Sanal Pos (TEB) v.b.) başvurulacağı gibi;
ödeme kuruluşlarına da (Paytr, iyzico, Gri.net, İpara, param, paynet v.b.) başvurulabilmektedir.
Bu yüzden bir çok banka ve ödeme kuruluşundan teklif alınarak karşılaştırma yapılabilir.
Sanal Pos İçin İstenen Belgeler
Sanal pos almak için istenen belgeler, gerçek ve tüzel kişiler için ayrı ayrı belirlenmiştir.
Tüzel kişiler (Şirketler) için:
- Online bir satış sitesine sahip olmak
- Sitenizin ücretli veya ücretsiz SSL sertifikasına sahip olması (Bazı kuruluşlar istemiyor)
- Sitenizde mesafeli satış sözleşmesinin yer alması
- Sitenizde gizlilik ve hizmet sözleşmesinin yer alması
- Sitenizde teslimat ve iade şartlarının belirtilmesi
- Vergi levhası
- Ticaret sicil gazetesi veya fotokopisi
- İmza sirküleri
- Ortakların kimlik fotokopileri
- Ortaklık sözleşmesi
- Ödemlerin aktarılacağı banka hesap bilgileri (dekont, hesap cüzdanı)
Şahıslar (Gerçek kişiler) için:
- Online bir satış sitesine sahip olmak
- Sitenizin ücretli veya ücretsiz SSL sertifikasına sahip olması (Bazı kuruluşlar istemiyor)
- Sitenizde mesafeli satış sözleşmesinin yer alması
- Sitenizde gizlilik ve hizmet sözleşmesinin yer alması
- Sitenizde teslimat ve iade şartlarının belirtilmesi
- Vergi levhası
- İmza sirküleri
- Kimlik fotokopileri
- Ortaklık sözleşmesi
- Ödemlerin aktarılacağı banka hesap bilgileri (dekont, hesap cüzdanı)
Sanal Pos Kullanmanın Avantajları
- Sanal pos kullanımı SSL güvenlik sertifikası ile mümkün olduğundan bankaların veya ödeme kuruluşlarının güvenlik önlemleri sayesinde ödeme işlemleri güvenli bir şekilde gerçekleşiyor.
- Sanal pos sayesinde günün 24 saatinde ödeme gerçekleştirilebildiği için işletmeler, her saat tahsilat gerçekleştirebiliyor.
- Sanal pos sayesinde işlemlere ait bilgiler ve detaylar kolayca takip edilebiliyor.
- Alışverişi dijital ortamlara taşıyarak alışverişin çok daha kısa sürede tamamlanmasını sağlayarak büyük pazar potansiyeli oluşmasına kolaylık sağlıyor.
- Fiziksel pos cihazını bulundurmanın zor olduğu alanlarda alışveriş imkanı sağlayarak ticaretin gelişimine imkân veriyor.
- 3D Secure, Go, PCI DSS sertifikalı sistemler ile güvenlik sağlar.
- Hızlı ve teknolojik hizmet sayesinde müşteri sayısı ve ciroyu artırarak, müşteri ve satıcı memnuniyeti sağlar.
- Taksitli alışveriş yapmak isteyen müşterileri kaçırmamak için taksit imkânının sağlanması.
- İstenildiğinde tek çekimli satışlar da bankaların sunduğu sanal poslardan, taksitli satışlarda da bu imkânı sunan farklı banka ve ödeme kuruluşlarının sunduğu sanal poslarından yapabilmeme imkânı.
0 Comments
Yorum Gönder