BT dünyasının en popüler teknolojilerinden biri olan bulut servislerinde rekabet artmaya başladı.
Amazon Web Services, bulut pazarının liderliğini uzun zamandır elinde tutuyor. Diğer taraftan Microsoft Azure ve Google Cloud Platform sundukları hizmetlerle her geçen gün daha fazla rekabetçi hale geliyor.
GoldmanSach’ın öngörüsüne göre, 2013 ile 2018 yılları arasında bulut bilişim harcamaları yüzde 30 oranında artacak. 2018 yılında ise bulut hizmetlerinin yüzde 59’unu SaaS oluşturacak.
Platform-As-a-Service (PaaS) ise toplam bulut hizmetlerinin yüzde 13’ünü elinde tutacak.
Bulut hizmetleri, Türkiye’de de son yıllarda artışgöstermeye başladı. Ülkemizde bulut hizmetleri yerel servis sağlayıcılardan alındığı gibi yurtdışındaki büyük bulut servis sağlayıcılarından da alınıyor.
Bulut hizmetinde yerel hizmet sağlayıcı ile çalışmanın en büyük avantajı herhangi bir durumda karşınızda yüz yüze görüşebileceğiniz bir muhatabın olması. Bir diğer avantaj da yerel servis sağlayıcıların sunduğu hizmeti sizin ihtiyaçlarınıza göre özelleştirebilmesi. Yurtdışındaki büyük bulut hizmet sağlayıcıları ile çalışmanın en büyük avantajı ise fiyat ve sınırsız genişleme imkânları.
Yurdışındaki en büyük bulut hizmet sağlayıcılarını tek tek inceleyim.
Amazon Web Services
Amazon, bulut hizmetlerinin açık ara lideri konumunda.İnternet dünyasına on-line kitapçı dükkânı açarak adım atan Amazon büyük bir BT devi haline geldi ve bulut pazarı pastasından en büyük payı aldı. Synergy Research’ün araştırmasına göre, Amazon Web Services (AWS), toplam bulut pazarının yüzde 28’ine sahip bulunuyor.
AWS’nin en büyük rakibi Microsoft Azure’nin pazar payı ise yüzde 10 civarında.
Amazon AWS hizmetlerini dört ana kategori altında sunuyor:
bilişim, veritabanları, ağ, depolama ve içerik iletimi.
Gartner’in rakamlarına göre, AWS, diğer 14 rakibinin toplamının beş katı kapasiteye sahip. AWS’nin kolay kullanılır bir yapısı var ve kullanıcılar kolayca istedikleri servisleri kendileri devreye alabiliyorlar.
AWS ayrıca yüksek güvenilirliği ile de göz dolduruyor. 2014 yılında AWS, toplamda sadece 2.69 saat hizmet veremedi.
Bulut servislerinde saatlik kullanım ücretlendirme yerine donanım bazında ücretlendirmeyi tercih edenlerdenseniz, AWS diğer rakiplerine göre çok daha iyi fiyat avantajı sunuyor. AWS, kullanmak için iyi bir bulut bilişim bilgisi gerekiyor.
Microsoft Windows Azure
Microsoft’un bulut hizmeti olan Azure, pazarın yüzde 10’unu elinde tutuyor. Azure öncelikli olarak PaaS müşterilerini hedefliyor. Bunun yanında IaaS kullanıcılarının sayısı da her geçen gün artıyor.
Microosft yakın zamanda AzureStack adı altında kurumlara kendi özel bulutlarını açmalarına imkân tanıyan bir servise başlayacak. AzureStack, Azure bulut servisleri ile entegre çalışacak. Böylece kurumlar kendi özel bulutlarını genel bulut servislerine bağlayabilecek.Azure’nin kullanıcı açısından en büyük avantajı,
geliştiricilerin işletim sistemi ile hiç ilgilenmek zorunda olmamaları. İşletim sisteminin tüm güncellemeleri otomatik olarak geçekleşiyor.
Azure kullanıcılarının yüzde 64’ü, Azure’yi Microsoft’un müşteri ilişkileri yüzünden tercih ettiklerini belirtiyor. Ayrıca Azure Microsoft’un Hyper-V ve Office 365 gibi uygulamaları ile tam uyumlu bir şekilde çalışıyor.
Azure geçtiğimiz yıl AWS ve Google ComputeEngine’den daha fazla sistem arızası yaşadı.
Bir yıl içinde toplam 50.74 saat hizmet verilemedi.Azure kolay kullanılır yapısı ile Windows kullanıcıları tarafından tercih ediliyor.
Google Cloud Platform
İnternet dünyasının bir numarası Google’ın bulut servisi Google Cloud Platform, sunduğu hizmetler açısından AWS’nin gerisinde bulunuyor. Ayrıca Google Cloud Platform, AWS kadar geniş bir coğrafiye yayılmış değil.
Google, arayı kapatmak için son yıllarda bulut servislerine hız vermeye başladı.
Google’ın rakiplerine göre en büyük avantajı daha iyi ağ özelliklerine sahip olması. Platform üzerinde kurduğunuz her sanal makinanın kendi özel ağı bulunuyor.
Google Cloud Platform, Google App Engine ile tamamen uyumlu bir şekilde çalışıyor. Google AWS kadar çok fazla özellik sunmuyor ama sürekli yeni servis eklemeye devam ediyor.
Google, AWS’nin aksine ücretlendirmeyi saatlik değil dakikalık olarak yapıyor. Bu da özellikle küçük şirketler için fiyat avantajı sunuyor. Google’ın rakiplerine göre bir diğer avantajıgelişmiş veri analiz araçları sunması. Arama motorundaki bilgi birikimini bulut dünyasına taşıyan Google, serviste kullanılan veri üzerinde detaylı analizler yapılmasına olanak tanıyor.
0 Comments
Yorum Gönder