Buffer Nedir ve Nasil Kullanilir
Sosyal medya, günlük ve iş hayatımızın vazgeçilmezleri arasında yer alıyor. Gündemi takip etmek, takipçilerle etkileşim içinde olmak, eğer bir şirketseniz takipçilerinizi yeni kampanyalardan haberdar etmek, bloggerseniz blog içeriklerinizi takipçilerinize duyurmak ve paylaşmak için sosyal platformları kullanıyoruz.


Sosyal medya kullanımında Facebook ve Twitter, birçok kullanıcı ve şirket için başı çeken iki ağ olarak öne çıkıyor. Gün içinde bu ağları etkin bir şekilde kullanabilmek ve sizi takip edenlerle etkileşiminizi artırabilmek için belli bir düzen içinde sosyal medya hesaplarınızı kullanmanız gerekiyor. İşte, Buffer de markalara sosyal medya içeriklerini planlamak için kolaylık sağlayan bir uygulama olarak öne çıkıyor.

Buffer ile Facebook, Twitter, Linkedin ve App.net hesaplarınızı tek bir yerden kontrol edebiliyorsunuz. Buffer üzerinde hangi sosyal ağa, hangi sıklıkta, hangi günler ve hangi içerikleri gireceğinizi planlayabiliyorsunuz. Bu tür uygulamalar ile kullanıcılar çok sık bir şekilde paylaşım yapabiliyorlar; ancak eğer bir marka olarak sürekli paylaşımda bulunursanız, bunlar takipçileriniz gözünde spam olarak değerlendirilebilir ve bu da sizi takip edenlerin sayısının düşmesine sebep olabilir. Sosyal medya hesaplarının yönetimine dair daha fazla bilgi almak isterseniz, bu araçlardan biri olan HootSuite'nin Kullanımı hakkında ki makaleme de göz atabilirsiniz.

Buffer Nasıl Kullanılır ve Özellikleri 

Buffer ile sosyal medyadaki paylaşımlarınızın bir planını daha önceden çıkartabilirsiniz. Birden çok sosyal ağı yöneten kişilerin iş planlarını düzenlemeleri bu uygulama üzerinden oldukça kolay yapılabiyor.

Farklı profiller için farklı saatlerde ileti gönderimi yapanlar, hangi içeriklerin hangi saatlerde hangi profil üzerinden yollanacağını belirleyerek belli bir düzen oturtabilirler.

Kişisel hesaplar için de Buffer etkili bir biçimde kullanılabilir. Eğer sürekli yeni yazılar ve içerikler okuyan ve sosyal ağlarda bunları takipçilerinizle paylaşmak niyetindeyseniz; ancak çok fazla içerik girerek sizi takip edenleri boğmak istemiyorsanız, beğendiğiniz içerikleri Buffer’ın bekleme listesine atarak, belli aralıklarla paylaşılmasını ayarlayabilirsiniz.

Facebook, twitter ve linkedin gibi sosyal hesaplarınızı buffer’da birleştirerek hepsine birden ya da bazılarında paylaşım yapabiliyorsunuz. Güzel yanı ise hepsine tek tek yazmanıza gerek yoktur. Tek bir yazı yazarak ya da tek bir linki tüm sosyal hesaplarınızda paylaşabilirsiniz.

Buffer’ın ücretsiz sürümüne sadece 3 sosyal hesap ekleyebiliyorsunuz. Eğer uygulamanın ücretli sürümüne geçerseniz 12 sosyal ağ hesabını buradan yönetebilir, ayrıca bu hesapları 2 kişinin erişimine açabilir ve paylaşılmak üzere sınırsız sayıda içerik listeleyebiliyorsunuz. Buffer’ın aylık ücreti 10 dolar. Eğer yıllık üye olmak isterseniz %15 indirimle ayda ödediğiniz tutar 8,5 dolar oluyor. Yıllık ücret ise 102 dolara denk geliyor.


                             Buffer Nedir ve Nasil Kullanilir



Buffer’a girdiğinizde ilk olarak sosyal medya hesaplarınızı yüklüyorsunuz. Facebook, Twiter ya da Linkedin hesabınızı yükledikten sonra ana sayfanız karşınıza çıkıyor. Ücretsiz sürümde ister bir, isterseniz üç hesabınızı da aktif edebilirsiniz. Sol tarafta görünen hesabınızın yanındaki ikona tıklayarak o hesabınızı etkinleştirip, kapatabilirsiniz. Buffer sekmesinin altında iletide göndermek üzere seçtiğiniz bağlantıları görebilirsiniz.



Buffer kullanıcılara analitik özelliği de sağlıyor. Analitik özelliğini kullanabilmek için paylaşımlarını link kısaltma servisi bit.ly, buff.ly ya da j.mp ile paylaşmanız gerekiyor. Bu servislerle paylaştığınız zaman Analytics sekmesinin altından paylaşımlarınızın kaç kişiye ulaştığı, ne kadar beğenildiği, retweetlendiği ve ne kadar tıklandığını görebiliyorsunuz. Hangi kısaltma servisini kullanmak istediğinizi Settings (Ayarlar) sekmesinin altında bulunan Link Shortening’den seçebilirsiniz.

Settings sekmesinde her sosyal medya hesabı için şu ayarları yapabiliyoruz:
  • Link Shortening (URL kısaltma tercihi)
  • Team Members (Acces verilen takım arkadaşlarını yönetme/Acces Verme)
  • Reconnect (Güncelleme)
  • Remove (Kaldırma)

Bunun yanı sıra Schedule (Planlama) sekmesinin altında paylaşımlarınızın gönderim planını yapabiliyorsunuz. Bulunduğunuz bölgenin ismini yazarak, o bölgenin saat dilimini seçiyorsunuz. Sonrasında aşağıdaki bölümden hangi günlerde paylaşım yapılacağını seçebiliyorsunuz. En altta ise hangi saatlerde ileti gönderimi yapılmasını istediğinizi seçebiliyorsunuz. Bu saat sekmesine birden fazla alternatif girebiliyorsunuz. Birden fazla gönderim planı oluşturmak için hesabınızı ücretliye yükseltmeniz gerekiyor.

Settings sekmesinden sosyal medya hesaplarını yönetmesinde yardımcı olacak kişileri ekleyebilir, hesaplarınızda bir sorun olduğunda onları yeniden Buffer’a bağlayabilir ya da hesaplarınızı silebilirsiniz.

Twitter hesabınızı Buffer üzerinde aktive ettiğinizde, Twitter’daki paylaşımlarda Buffer butonunu görmeye başlıyorsunuz. Böylelikle Twitter’da gördüğünüz içerikleri kendi Buffer hesabınıza kaydedebilirsiniz. Bunun yanı sıra Buffer’ın internet tarayıcı eklentileri bulunuyor. Bu eklentilerle tarayıcınızın sağ tarafında beliren Buffer eklentisine tıklayarak istediğiniz sayfayı sosyal medya paylaşım listenize ekleyebilirsiniz.

Buffer nedir ve nerede kullanilir


Eklentiye tıkladığınız zaman açılan pencere üzerinden bu linkin hangi hesaplarda paylaşılacağını seçebilir, yeni bir hesap ekleyebilir, paylaşacağınız metni düzenleyebilirsiniz.

Buffer'in Chrome Extension'ını eklediğinizden itibaren Facebook ve Twitterde resimde ki gibi  buffer tuşunu göreceksiniz. Bu tuş sayesinde beğendiğiniz bir paylaşımı 3 sosyal hesabınızdan da aynı anda paylaşabilir, ya da 3 sosyal hesabınızda zamanı geldiğinde paylaşılması için Buffer'layabilirsiniz.


Buffer’ın en güzel özellikleri arasında, bir sayfa üzerindeki bir metni mouseunuzla seçtikten sonra Buffer eklentisine tıkladığınızda uygulama otomatik olarak o seçili metni kopyalıyor ve altında da o sayfanın linkini kopyalıyor. Böylelikle metni yazmak veya kopyalamakla uğraşmıyorsunuz. Ayrıca, bir internet sayfasındaki resmi de bilgisayarınıza indirmenize gerek kalmıyor. Mouseunuzla sağ tıklayıp "Buffer This Image" seçeneğine tıkladığınızda resim otomatik olarak Buffer listesine ekleniyor. Bu iki özelliği aynı anda kullandığınızda ise hem seçtiğiniz metin ileti hem de görsel iletiniz otomatik olarak ekleniyor.

Buffer’ın iPhone veya Android uygulamasını kullanamadığınız zamanlarda mobil cihazınızdan Buffer’a ulaşmak için e-posta üzerinden gönderi yapabiliyorsunuz. E-postanın konu kısmına yazdığınız, iletinin başlığı olarak, konu kısmına yazdığınız link de gönderinin linki olarak görülüyor. Buffer’a e-postayla paylaşım yapmak için özel bir kod almanız gerekiyor. O kodu almak için bu sayfaya göz atabilirsiniz.

Buffer üzerinden kendinizde içerik üretebiliyorsunuz. Kendi paylaşımlarınızı yaratmak için Buffer’ın ana sayfası üzerinde logonun yanında bulunan "What do you want to share" kısmına tıkladığınızda kendi içeriklerinizi üretebiliyorsunuz. Bu içeriklerin ne zaman ve hangi hesaplar üzerinden paylaşılacağını da seçebiliyorsunuz. Dilerseniz paylaşımlarınıza görsel de yükleyebilirsiniz.

Mobil uygulamalar, her girişimci ve çalışanın olmazsa olmazları arasında yer aldığı için Buffer da mobil uygulamalarla entegre bir şekilde çalışıyor. Flipboard, Reader, Pulse, Zile, Safari ve Twitter’ın mobil uygulamalarıyla etkileşim içinde kullanılabilir.

Sonuç olarak, Buffer'in arayüz, kullanım kolaylığı, özellikleri ve extensionları ile çok güzel bir medya yönetim aracı olduğunu düşünüyor ve sizlerinde kullanmanızı tavsiye ediyorum.