Google, kullanıcının dil tercihiyle sayfalarınızın doğru varyasyonunu eşleştirmek için hreflang etiketlerini kullanır.
Belirli bir ülkede yaşayıp belirli bir dili konuşan kullanıcılar için tasarlanmış bir veya daha fazla web sitesini yönetiyorsanız arama sonuçlarında, sayfalarınızın alakalı dil ve ülke sürümünün görüntülendiğinden emin olmak istersiniz.
Eğer alan adı uzantınız bir coğrafi bölge ile ilişkili olmayan (.com gibi) bir site ise, sahipleri de sitelerinin alakalı dil ve ülkelerde ki arama sorgularında gösterildiğinden emin olmak isterler. İşte, Hreflang Etiketi sayesinde bu endişelerinizden kurtulabilirsiniz.
Google Yöneticisine giriş yapınız ve sitenizi tıklayınız. Daha sonra Arama Trafiği / Uluslararası Hedefleme'ye giriş yapın ve ülke yazan yere tıklayıp ülke seçiminizi yapın. Böylelikle sitemizin hangi ülke ile alakalı olduğunu seçmiş olduk.
Diğer yapmamız gereken sitemizin dilini arama motorlarına tanıtmak. Blogunuzun yönetim panelinden Şablon / HTML'yi Düzenle'ye giriş yapınız ve meta etiketlerinizin altına aşağıdaki kodu yerleştirin.
<link href='http://www.SİTE ADINIZ.com/' hreflang='tr' rel='alternate'/>
kodunu blogunuzun HTML alanında <head> alanı içine yerleştirin ve kaydediniz.
İçeriğinizin doğru kitleye ulaşmasını sağlamak için şu iki yolu kullanmalısınız:
1-URL düzeyinde Hedefleme
Bunun için de şu uygulamaları kullanabilirsiniz:
- Sayfa düzeyinde işaretleme:
Her bir sayfanın alternatif dil sürümlerini listelemek için sayfalarınızın <head> <bölümünde
<link reel="alternate" hreflang="x" href="alternate URL">
etiketini kullanın.
Her bir sayfa, kendisine ilişkin diğer tüm dil değişkenlerine bağlantı sağlayan bir
hreflang
etiketi ve bunun yanı sıra tekrar kendisine başvuruda bulunan bir etiket sağlamalıdır.
Daha ayrıntılı hedefleme için
hreflang
özelliğini kullanarak dil ve ülke kombinasyonlarını (ör. en-ie, en-ca, en-us) kullanabilirsiniz.
Site haritaları:
İşaretlemeyi kullanmak yerine dil sürümü bilgisini Site Haritası'nda gönderebilirsiniz.
Bir URL'nin birden fazla dilde çevrilmiş sürümleri varsa her dil sayfası (kendisi de dahil olmak üzere) tüm dil sürümlerini tanımlamalıdır.
Örneğin, siteniz Fransızca, İngilizce ve İspanyolca içerik sağlıyorsa İspanyolca sürümünde; Fransızca ve İngilizce sürümlerinin bağlantılarıyla birlikte kendisi için bir
rel="alternate" hreflang="x"
bağlantısı bulunmalıdır.
Benzer şekilde, İngilizce ve Fransızca sürümlerin her biri de, Fransızca, İngilizce ve İspanyolca sürümleri için aynı referansları içermelidir.
Aynı dili kullanan ancak farklı yerel ayarlara sahip kullanıcılara hedeflenmiş birden fazla alternatif URL'niz varsa, coğrafi olarak belirtilmemiş kullanıcılar için genel bir URL sağlamak iyi bir fikirdir.
Örneğin, İrlanda (
en-ie
), Kanada (en-ca) ve Avustralya'daki (n-aeu) İngilizce konuşanlar için belirli URL'leriniz olabilir, ancak diğer tüm ülkelerdeki İngilizce konuşanların genel İngilizce (en
) sayfanızı görmesini, onların dışındaki herkesin ise ana sayfayı görmesini isteyebilirsiniz.
Bu durumda, mesela, İngiltere'den (UK) genel sayfayı arayanlar için İngilizce dilindeki (
en
) genel sayfayı belirtmelisiniz.
Bu sayfa kümesine, bir Site Haritası dosyası veya aşağıdaki gibi HTML bağlantı etiketleri kullanarak ek açıklama ekleyebilirsiniz:
<link rel="alternate" href="http://example.com/en-ie" hreflang="en-ie" />
<link rel="alternate" href="http://example.com/en-ca" hreflang="en-ca" />
<link rel="alternate" href="http://example.com/en-au" hreflang="en-au" />
<link rel="alternate" href="http://example.com/en" hreflang="en" />
- HTTP Üst Bilgileri:
HTML olmayan dosyalar (PDF gibi) yayınlıyorsanız bir URL'nin farklı dil sürümünü belirtmek için bir HTTP üst bilgisi kullanabilirsiniz.
Bir Link HTTP üst bilgisinde birden fazla hreflang değeri belirtmek için değerleri virgülle ayırınız. Örneğin:
<http://es.example.com/>; rel="alternate"; hreflang="es",
<http://de.example.com/>; rel="alternate"; hreflang="de"
2-Site genelinde hedefleme
Site URL'lerinizin alternatif dil değişkenlerine eşlenmesini sağlamaya ek olarak, muhtemelen coğrafyaya özel alan adları da kullanır veya tüm site yapınızı belirli bir coğrafya ve dil tercihine göre içerik yayınlayacak şekilde yapılandırırsınız.
Daha fazla bilgi edinmek için Çok bölgeli ve çok dilli siteler bölümünde açıklanan uygulamalara bakabilirsinız.
1 Comments
Meraba,
YanıtlaSilYazınızdaki kodu siteme uyguladım.
Uzun süre herhangi bir hata vermedi.
en üstte olanı yani bütün sayfalar için genel olan kodu ekledim.
30/05/2018 tarihinde ekledim.
05/08/2018 tarihinde console'de bir bağlantıda hata verdi.
Buradan sonra ne yapmam gerekir.
Bu bağlantı için tek olarak hreflang kodu mu eklemem gerekir.
Bunu eklersem bütün bağlantılar için de isterse hepsini de eklemem mi gerekir.
https://sayisaloyunlar.blogspot.com.tr/ sayfasında yanlış hreflang uygulaması
7 Ağustos 2018
Alıcı: https://sayisaloyunlar.blogspot.com.tr/ web sitesinin yöneticisi,
Google, sitenizdeki bazı sayfaların rel-alternate-hreflang etiketini yanlış uyguladığını belirledi. Özellikle yanlış dil ve bölge kodları veya yanlış iki yönlü bağlantı (A sayfası hreflang ile B sayfasına bağlanırsa B'den A'ya da geri bağlantı olması gerekir) sorunu var gibi görünüyor. Google, arama sonuçlarında doğru kullanıcılara doğru dili veya bölgesel URL'yi sunmak için hreflang özelliklerini kullanmaktadır.
hreflang bağlantılarındaki hatalar düzeltilmeden web siteniz ek dil veya bölge hedeflemesinden faydalanamaz.
Şeklinde bir mail aldım.
Bir çözümü var mı teşekkürler.
Yorum Gönder